woensdag 5 juni 2013

Rozen en mooi weer

Wat een mooi weer de laatste paar dagen, en ook morgen en overmorgen nog.....

We zijn dus al weer een paar dagen lekker bezig in de tuin. Onkruid schiet helaas ook omhoog, dus druk wieden. Geen pispotten (winde) om mijn rozen en oregano graag, De nieuwe slakkenvallen werken goed, maar toch was er nog aan de courgette geknabbeld. Gisteren een nieuwe roos aangeschaft, mooi vind ik haar, dit is ze, Rosa Evelyn. Ze heeft al knoppen
  


.

Er staan er nog een paar op mijn verlanglijstje. Heb gelukkig nog wel plek voor wat mooie! (En anders maak ik plek). Ik wil in ieder geval nog Rosa "Lady of the Lake" Past mooi in mijn "witte hoek". Ik ben net (aspirant)-lid van de Nederlandse Rozenvereniging geworden,  www.rozenvereniging.nl 

Ik heb een heel stel magazines van ze ontvangen, dus daar verdiep ik me lekker in. Ook kreeg ik een kadobon van 10 euro, die ik o.a. kan inwisselen bij Biologische Rozenkwekerij "de Bierkreek",  nou die heeft heel wat dingen die ik nog eens graag in mijn tuin wil hebben! Hebberig word je er van! www.bierkreek.nl 
Omdat we vrij dicht bij Winschoten zitten, wil ik daar binnenkort naar het Rosarium. Bij voorkeur natuurlijk als de rozen in bloei staan.
Mijn rozen in de tuin zien er veelbelovend uit, de "Constance Spry" zit vol dikke knoppen. De "Katleen Harrop" achter het huis, die vorig jaar bijna niets heeft gedaan na die late vorst, staat er nu gelukkig weer goed bij. "Paul's Himalayan Musk" is zo groot en zit helemaal barstensvol knoppen.


De mijne zit zeker zo vol, maar nog in knop, en zeker een paar keer zo groot. hij bedekt de hele schuur en hangt er over heen. Ook vormt hij in de hoek waar hij staat een heel prieel. Hij is helaas geen doorbloeier, maar als hij bloeit, een bruidsboeket voor een Reuzin! Genoeg te genieten, vooral met die zon erbij. Op zo'n dag, dan besef je wat een gelukkig mens je bent, om je zo te kunnen onderdompelen in schoonheid en geur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten